Project Category: Escultura

Home / Escultura
Tímpano de Santa María

Tímpano da Epifanía de Santa María de Vigo, procedente das Ruínas de Santo Domingo (Pontevedra). Obra realizada en granito á que, tras os estudos previos necesarios, realizóuselle unha limpeza mecánica en seco, limpeza en húmido, aplicación de biocida, limpeza química e consolidación da capa pictórica presente, como tratamentos principais. A peza estaba fraccionada en dous grandes fragmentos e decidiuse non realizar ningún tratamento de unión, xa que non era necesario para a súa correcta lectura.

San Gregorio

Figura de San Gregorio Magno procedente das Ruinas de San Domingos de Pontevedra (Museo de Pontevedra).

Escultura en vulto redondo de pedra granítica con presenta restos de policromía e preparación, restaurada na Escola en 2008. Realizouse estudo histórico-artístico, estudo de materiais e técnicas, análise do estado de conservación e intervención (limpeza mecánica en seco e en húmido, eliminación de axentes biolóxicos, limpeza química, desalgación, limpeza da policromía, reintegración matérica e recomendacións de conservación preventiva, principalmente).

Santa Lucía

Representación de Santa Lucía procedente de A Xunqueira e tratada na Escola no ano 1997. Feita en granito e tallada nun só broque, destaca a rumentariedade das ferramentas que se aprecia na talla pola súa simplicidade e pola súa tosquedade. Unha vez rematada a parte escultórica comezouse coa pictórica, onde se deu unha preparación para máis tarde poder pintala.

Santa Lucia foi unha doncela dunha familia ilustre de Siracusa (Sicilia) martirizada por orde de Diocleciano a primeiros do seculo IV. Aparece vestida de romana e portando na man dereita a palma do martirio, mentras que na esquerda leva un prato cos ollos. Destaca o detalle do prato en posición vertical acomodandose, tal vez as exisencias do material.

Santa Bárbara

Intervención nunha labra procedente das Ruinas de San Domingos que representa a Santa Bárbara.

A peza foi devolta ó Museo de Pontevedra en 2018.

Hemeroteca: Da Escola de Restauración ó Museo de Pontevedra.

Material científico

Na Escola tratáronse diversos obxectos utilizados no pasado para a investigación, como unha balanza pequena con base de mármore, ou para a docencia no ámbito científico, coma un pequeno microscopio do C.E.I de Vieiro (Viveiro) ou unha figura policromada con forma de lagarto disecionado mostrando ou seus órganos internos. Estes obxectos pertencen á colección do Museo Pedagóxico de Galicia.

San Francisco

Escultura de vulto redondo e policromada tallada en madeira de castiñeiro. Procede de San Mamede de Bragade (A Coruña).

Cristo de marfil

Talla dun Cristo feito en marfil de cachalote, posiblemente do século XVII, decorada con detalles en pan de ouro e cravos tamén de ouro. Pertence á parroquia de San Xosé das Gándaras, en Lugo.

Orante

Talla procedente do Mosteiro de Oia.

Esta obra é unha representación relixiosa dun orante. Sabemos que estaba encostada a un retablo, de perfil, pola maneira na que está tallada xa que non se fixo o seu volume completo. A obra consta de sete pezas en total, suxeitas mediante espigas e cravos de forxa. Chega á Escola con algunhas pezas separadas. Tras a realización dos estudos previos e tratamentos necesarios, elaborouse un soporte de exhibición que permitise a contemplación da peza, de forma segura, no seu novo emprazamento, posto que o retablo de orixe está desaparecido.

San Bieito

Talla policromada de San Bieito, procedente de Santa María de Oia. Intervención realizada a través da colaboración de ÁCAMO, Asociación de Amigos do Mosteiro de Oia.

A talla chegou á Escola en 2013 xunto con outra dun orante. A profesora responsable do proxecto, Rosa Fernández Caamaño, e os estudantes da especialidade de escultura recolleron as pezas da igreza e preparáronas para o traslado.

Unha vez na Escola, varias promocións participaron no estudo, diagnose e tratamento de cada unha das pezas.
A talla viña acompañada dun báculo non orixinal. Esto sábese porque o diámetro do bastón é superior ao do espazo da man que debería portalo. Para completar a figura sen crear ningún elemento novo, e coa pretensión engadida de aumentar a formación do alumnado, fíxose un escaneado 3D do báculo orixinal e realizouse outro igual, a menor escala, cunha impresora 3D.