Experiencias

Home / Erasmus+ / Experiencias

Experiencias del alumnado de la ESCRBCG

Desde la Escuela Superior de Conservación y Restauración de Bienes Culturales de Galicia animamos al alumnado a participar en el programa Erasmus Plus, ya que observamos que es una suma de experiencias extraordinaria. Supone la práctica de una lengua extranjera en todo tipo de entornos (académico, social…), la oportunidad de conocer un país en profundidad conviviendo con sus gentes, el establecimiento de nuevos contactos y un reto permanente, al estar alejados de la zona de confort.

Carmiña Fontán – Movilidad de prácticas

Primera estancia – Empresa «In Situ Conservação de Bens Culturais». Portugal. Edificio Ivens

Destino: Baixa Chiado. Lisboa. Portugal. Fechas: De 21/10/2019 a 31/01/2020

Traballo interesante, xa que se trata de un edificio con pinturas murais e azulexos. A destacar a coordinación e o traballo en equipo, a empresa traballa como subcontrata de unha constructora o cal supuxo coordinarse entre obreros (electricistas, carpinteiros…) e restauradores para poder traballar ó mesmo tempo nas mesmas salas. As tareas levadas a cabo foron: limpezas, preparación de paredes e tratamento de fondos, reparación de fisuras, aplicación de masas, nivelamento e preenchimentos, reintegracións cromáticas e realización de plantillas de deseños preparatorios.

Nesta dirección pódese consultar información sobre a obra.

Segunda Estancia – «Empresa In Situ Conservação de Bens Culturais». Portugal. Igrexa Matriz de Figueiró dos Vinhos

Destino: Figueiró dos Vinhos. Leiria. Portugal. Fechas: De 01/02/2020 a 30/04/2020

Trátase dun traballo no interior da Igrexa de Figueiró dos Vinhos (retablo altar maior,azulexos, retablos das capelas laterais, pinturas sobre teas en gran formato de Malloa, túmulo funerario…) queda constancia da importancia e o gran patrimonio que posuia dita Igrexa. As tareas levadas a cabo foron sobre todo no altar maior en superficies doradas e tamén en superficies pintadas, con traballos de limpeza e estucado pero tamén limpeza, asentado e consolidación de pezas das capelas laterais (columnas e tallas).

Nesta dirección pódese consultar unha guía da Igrexa:

Destacaría o enriquecemento que supuxo a experencia tanto a nivel persoal (contactos, aprender o idioma,…) como profesional (contactos, traballo en equipo) e sobre todo que permitiume conseguir un traballo.

Daniel Noya – Movilidad de prácticas

Curso 2018-19, campaña de verano, Albania

O proxecto Erasmus en Albania consistiu en dúas campañas:

1. En Berat, a restauración in situ das pinturas neobizantinas da Igrexa de Constantino e Santa Helena. En dúas semanas efectuouse a análise, diagnose e tratamentos de limpeza, consolidación estrutural, fixación e sentado de cor, e reintegración.
  2. En Komani, unha ampla campaña arqueolóxica na Necrópole, durante un mes e medio, protagonizada pola conservación-restauración de numerosos obxectos medievais segundo ían sendo extraídos das tumbas. Trátase dunha experiencia única polo feito de darse un traballo consecutivo, coordinado e inmediato entre arqueólogos in situ e restauradores en laboratorio. As pezas eran tratadas entre 24 e 48 horas despois de ser excavadas. Esto permitíalle ao restaurador coñecer moi ben o contexto do que procedía o obxecto, e ao arqueólogo obter información rápida segundo avanzaba a restauración, así como estudar canto antes a peza restaurada. *O normal nestes casos é que as pezas tarden moito tempo en ser enviadas a Restauración, co cal os investigadores tamén deben esperar amplos periodos de tempo para poder obter máis datos de interese histórico, material, tecnolóxico, etc.
    En paralelo, tamén se realizou excavación conxunta entre restauradores e arqueólogos na Necrópole: os primeiros aportábanlles nocións sobre a extracción idónea dos obxectos, e os segundos técnicas de rexistro-inventario.
    Por último, a restauración das ruinas dunha antiga igrexa medieval, consolidando e limpando restos de pinturas murais, así como elementos estruturais mediante morteiros.

Agustín Municio – Movilidad de estudios

Curso 2018-19, 1º cuatrimestre, Universidad de Gazi, campus de Gölbaşı

Mi estancia en Turquía ha sido muy positiva.

Por un lado he podido conocer una cultura nueva, con su gente, su idioma, sus costumbres, su cocina y por supuesto su patrimonio, desde la basílica de Santa Sofia a las ciudades subterráneas de la Capadocia. Ha sido una experiencia en la que me he desprendido de muchos prejuicios y me he abierto a otras formas de pensar y actuar.

Antes de llegar no conocía apenas nada de la cultura turca y su devenir a lo largo de la historia, pero me he encontrado con gente muy cercana y abierta, que me han ayudado en todos los aspectos posibles. Incluso la barrera del idioma ha sido fácil de superar, será que entre culturas mediterráneas nos entendemos.

Desde el punto de vista académico esta experiencia me ha servido para aprender técnicas y puntos de vista distintos, aunque el departamento de conservación y restauración de la Universidad de Gazi es relativamente joven y necesita ampliar su capacidad logística, con aulas bien equipadas. En todo caso los/as profesores fueron muy profesionales al tratar conmigo y pude ver como funciona su laboratorio, donde procesan muestras de numerosas excavaciones arqueológicas en toda Turquía y como cooperaban con otras áreas de la universidad, como la facultad de geología, en cuyo laboratorio se procesaban algunas muestras.

También me gustaría decir que la Universidad de Gazi trata bastante bien a sus alumnos, y a los erasmus en especial. La universidad nos ofreció alojamiento y comida gratuita dentro del campus.

En definitiva, ha sido una experiencia muy positiva, y espero que mas alumnas/os se animen a visitar este país tan sorprendente y rico en patrimonio.